ارسال در : چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 15:54
نویسنده : روزبه بهروزی

همان‌طور که ایده بدون سرمایه هیچ ارزشی ندارد ، می‌توان گفت: تولید محتوا پادشاه است.

یک سایت هرچقدر هم برای طراحی خوب هزینه کند بدون محتوای مناسب هیچ ارزشی ندارد. محتوای خوب و باکیفیت باعث می‌شود مخاطبان بیشتری را جذب خود کنید و از حضور خود در رده‌های اول نتایج موتورهای جستجو لذت ببرید. یک محتوا باید در راستای استراتژی برند یک کسب‌وکار جذاب و کاربرپسند باشد.

محتوا شامل متن (نوشته)، عکس، پوستر، گرافیک، فیلم و ترکیب همه این موارد است و برای آنکه موفقیت کسب‌وکار شمارا تضمین کند باید پیوسته و مرتب تولید شود.

"محتوا پادشاه است" عنوان یادداشتی است که ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم (Bill Gates) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی که سال ۱۹۹۶ (معادل دی‌ماه سال ۱۳۷۴ شمسی) در وبلاگ نوشته‌های شخصی خود در وب‌سایت مایکروسافت نوشت.

همان‌طور می‌بینید پیشگامان تکنولوژی از گذشته پیش‌بینی‌هایی از آینده داشته‌اند که محقق شده‌اند. یکی از این موارد اشاره به اهمیت تولید محتوا توسط بیل گیتس است، درزمانی است که شاید هیچ‌کس به محتوا اهمیت نمی‌داد.

حال وقتی دیدگاه‌های پر ذهن بیل گیتس در مدیریت و اهمیت صنعت و تکنولوژی را که در سال‌های قدیم بیان کرده را می‌خوانیم، متوجه نکاتی می‌شویم که ماند یک گنج چیزهای زیادی برای درس دادن به ما دارند.

به‌طور خلاصه ترجمه بخشی از یادداشت بیل گیتس را برایتان آماده کرده‌ام:

"محتوا جایی است که من انتظار دارم درآمد زیادی از آن حاصل شود ، دقیقا مانند تلویزیون.

انقلاب تلویزیون که نیم قرن پیش رخ داد ، موجب به وجود آمدن صنایع بسیاری شامل تولید تلویزیون شد. ولی کسانی در بلند مدت برنده اصلی هستند که از رسانه برای انتقال اطلاعات و سرگرمی استفاده می کنند.

وقتی که کار به شبکه های تعاملی مانند اینترنت می رسد ، معنای محتوا بسیار وسیع تر می شود. به عنوان مثال نرم افزار های کامپیوتری نوعی از محتوا هستند ، محتوایی بسیار مهم و تا الآن نیز برای مایکرسافت مهمترین بوده است.

فرصت های وسیعی برای شرکت ها وجود دارد که شامل تهیه اطلاعات و سرگرمی است. هیچ شرکتی آن قدر کوچک نیست که نتواند مشارکت کند.

یکی از جذابیت های اینترنت این است که هرکس با یک کامپیوتر و یک مودم می تواند آنچه را تولید کرده منتشر نماید. به معنای دیگر ، اینترنت مانند یم دستگاه کپی چند رسانه ایست ، که اجازه می دهد محتوا با هزینه کمی ، مستقل از اندازه مخاطب تکثیر شود.

اینترنت همچنین امکان انتشار اطلاعات به صورت جهانی را تقریبا بدون هزینه های جانبی برای ناشر فراهم می سازد. فرصت های بسیار عالی به وجود آمده و بسیاری از شرکت ها برنامه هایی برای تولید محتوا برای اینترنت دارند.

به عنوان مثال شبکه تلویزیونی NBC و مایکروسافت ، اخیرا برای ورود به اخبار تعاملی توافق کردند. شرکت های ما به طور مشترک یک شبکه تلویزیونی کابلی ، MSNBC و یک سرویس خبری تعاملی بر بستر اینترنت خواهند داشت.

مجلات چاپی خوانندگانی دارند که علایقشان را به اشتراک می گذارند. تصور اینکه به این جوامع نسخه های الکترونیکی ارائه شود بسیار ساده است.

ولی برای موفقیت آنلاین ، یک مجله نمی تواند صرفا همان مطالب چاپی را به صورت الکترونیکی منتشر کند. در مطالب چاپی به اندازه کافی عمق و تعامل وجود ندارد که بر موانع رسانه های آنلاین فائق آید.

اگر انتظار داشته باشیم که مردم کامپیوترهایشان را برای مطالعه روی صفحه نمایش روشن کنند ، باید به آنها با اطلاعات کاملا به روز پاداش داد. آنها به صدا و در صورت امکان ویدئو نیاز دارند.

سوالی که بسیاری از ذهن ها را به خود مشغول کرده این است که هرچند وقت یکبار شرکتی که به قشر خاصی خدمات چاپی ارائه می کند ، می تواند در خدمات آنلاین نیز موفق باشد. حتی این سوال پیش می آید که مجلات چاپی در آینده نه چندان دور چطور می توانند در اینترنت حضور داشته باشند.

در حال حاضر بعضی از محققان از اینترنت برای انتشار یافته هایشان استفاده می کنند. این تلاش ها آینده ژورنال های چاپی را به چالش می کشد.

در طول زمان ، وسعت اطلاعات در اینترنت عظیم خواهد بود که آن را بسیار جلب توجه خواهد کرد. اگرچه این جو امروزه محدود به آمریکا است ، من انتظار دارم که با کاهش هزینه ارتباطات، این جو به سرعت تمام دنیا را در نوردد و حجم عظیمی از محتوای بومی در کشورهای مختلف به وجود آید.

برای اینکه اینترنت رشد کند ، باید به تولید کنندگان محتوا حقوق پرداخت کرد. چشم انداز بلند مدت بسیار خوب است ولی من پیش بینی میکنم که در کوتاه مدت شرکت های محتوا محور تقلای بسیار زیادی برای درآمد از طریق تبلیغات یا اشتراک ها کنند و بسیار نا امید شوند. در حال حاضر این شرایط وجود ندارد ولی زمان زیادی طول نخواهد کشید.

در دراز مدت ، تبلیغات امیدوار کننده خواهد بود. یک مزیت تبلیغات تعاملی آن است که پیام اولیه تنها نیاز به متوجه ساختن دارد بجای آنکه اطلاعات زیادی را انتقال دهد. یک کاربر می تواند روی آگهی کلیک کرده و اطلاعات بیشتر را به دست آورد و آگهی دهنده نیز می تواند کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اد را اندازه گیری نماید.

بخشی از بی میلی آگهی دهنده ها قابل توجیه است ، به این دلیل که کاربران اینترنت نسبت به تبلیغات در اینترنت هیجان ندارند. یک دلیل آن این است که آگهی دهنده ها از تصاویر بزرگ و حجیم استفاده می کنند که زمان زیادی برای دانلود آن از طریق اینترنت Dial-Up طول می کشد. یک آگهی در مجله نیز فضای زیادی اشغال می کند ولی خواننده یک صفحه چاپی را به سرعت ورق می زند.

هرچقدر سرعت اینترنت افزایش یابد ، سختی تحمل زمان برای دانلود یک تبلیغ کاهش یافته و کم کم از بین خواهد رفت. ولی چند سالی طول می کشد."


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/2