ارسال در : جمعه 24 آبان ساعت 15:26
نویسنده : روزبه بهروزی

از زمانی که فیس بوک اینستاگرام رو خریداری کرد، این اپلیکیشن پیشرفت‌های زیادی را طی کرد و جدیدترین اقدام اینستاگرام همسو با سفارش‌های قرآن «چشم و هم‌چشمی» است.

هرماه شاهد آپدیت‌های جدید و متنوعی در اپلیکیشن اینستاگرام هستیم. آپدیت‌های اخیر تحولات عظیمی به وجود آورد.

ازآنجایی که ازنظر اسلام، کمال مطلق، خداوند است و هر انسانی باید برای کسب آن شتاب کند و می‌توان گفت که چشم و هم‌چشمی افراطی ضد ارزشی و بد خواهد بود. چشم و هم‌چشمی، ریشه در رقابت ناسازندِ و ناسالم و الگوبرداری‌های نادرست دارد. ازاین‌رو شخص، گرفتار بیماری‌هایی چون حسادت، حسرت و اندوه و افسردگی می‌شود و گمان می‌کند که فقدان ثروت و کمبودهای مادی به معنای اهانت و ذلت و خواری اوست. (فجر، آیه 61)

و اما «حاج آقا اینستاگرام» با عنایت بر این گمراهی کاربرانش، آزمودن آپدیت جدید یعنی حذف نمایش تعداد لایک اینستاگرام را که روی مخ خیلی‌ها بود، اولین بار در کانادا اجرایی کرد. کانادایی‌ها مردمانی بسیار باهوش و اجتماعی هستند که از طریق این اپلیکیشن ماهانه حدوداً بیش از ۲۴ میلیون فعالیت دارند و به همین دلیل اینستاگرام آزمایش را در کانادا به اجرا گذاشت.

دو ماه پیش بود که اعلام شد تعداد لایک پست‌ها در اینستاگرام دیگر نشان داده نخواهد شد. این عملکرد به‌صورت آزمایشی و در مقیاس محدود انجام شد و حالا اما شاهد این هستیم که عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام در شش کشور دیگر نظیر ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و یوزیلند اعمال‌شده است.

دراین‌بین لایک ها به یک راه واقعی برای ارزش‌گذاری پست‌های کاربران تبدیل‌شده بود و نه تنها در ایران بلکه در عده‌ای در خیلی از کشورها کاسبی‌های پر رزق و رونقی برای ود مهیا کرده‌اند. لایک های بیشتر در یک پست، معمولاً نشان می‌دهد که یک پست چقدر چشمگیرتر است که این موضوع می‌تواند باعث کاهش یا افزایش اعتمادبه‌نفس در برخی افراد شود. برای مثال اگر شخصی یک عکس سلفی از خود را پست کند و آن عکس هیچ لایکی نگیرد قطعاً فرد بااحساس وحشتناکی مواجه خواهد شد و این خبر بدی است که اینستاگرام به فضای ارزش‌گذاری تبدیل‌شده است که می‌تواند به‌راحتی بر روی کاربران تأثیرات منفی داشته باشد.

علت گران شدن فروش لایک اینستاگرام مشخص شد

علت گران شدن فروش لایک اینستاگرام مشخص شد

فردی که چشم و هم‌چشمی از نوع ناسالم دارد، به فکر بالا بردن ارزش پست و پیج خود به دلیل کاسبی و یا پوز دادن به دیگران سراغ خرید لایک و ویو های فیک می‌افتد. به همین دلیل احساس حقارتی که این کار دارد (فجر، آیه 61)، می‌خواهد در انجام کار یا زمینه‌ای از دیگران بهتر باشد و سعی می‌کند به‌نوعی سرپوشی بر این احساس بگذارد، به همین خاطر خود را توانمندتر و بهتر ازآنچه که هست، قلمداد می‌کند. (اعراف، آیه 21 و سوره ص، آیه 67) درحالی‌که انسان باید به دنبال تأمین نیازهای طبیعی خود باشد و در حد طبیعی هم برای تأمین آنها تلاش کند و کمال مطلق را در این ابزارها و روش‌ها بجوید.

به گزارش اینستاگرام آدام موسری، رئیس پروژه اینستاگرام، در طی یک رویداد اعلام کرده بود که در تلاش است برای ایجاد فضای کم‌تر تحت‌فشار در اینستاگرام، آزمایشی را انجام دهد. او گفته بود: در این آزمایش ما شاهد پنهان شدن شمارش لایک ها بر روی پست‌ها هستیم٬ همچنین قصد داریم فضایی را به وجود آوریم که تعداد فالوورها در پروفایل‌ها کم‌تر برجسته شود.

پس از تلاش‌های اخیر اینستاگرام برای اولویت‌بندی سلامت روانی و تشویق استفاده بیشتر از اینستاگرام، این قابلیت جدید اینک در حال کشیده شده به فاز سراسری است و درواقع به‌موجب این طرح، تنها خود کاربری که پست، عکس یا ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، می‌تواند تعداد نهایی لایک‌های خود را ببیند. این در حالی است که باقی قالوورها و دنبال کنندگان تنها قادر به لایک کردن پست او بوده و گزینه تعداد لایک‌ها برای آنها نمایش داده نمی‌شود. پیش‌تر نیز مارک زاکربرگ در اجلاس F8 که در ماه می (اردیبهشت) برگزار شد اعلام کرده بود که به‌موجب این طرح، کاربر همچنان قادر خواهد بود که ببیند چه افرادی پست او را لایک کرده‌اند.


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/20


تصاویر برای این مطلب 1

علت گران شدن فروش لایک اینستاگرام مشخص شد

علت گران شدن فروش لایک اینستاگرام مشخص شد


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0