ارسال در : شنبه 02 فروردین ساعت 02:11
نویسنده : روزبه بهروزی

از سال 2005 که کمپانی گوگل ( Google )، شرکت Android را خریداری کرد 15 سال می‌گذرد. اما هنوز اغلب ما نمی‌توانیم این کلمه را صحیح تلفظ کنیم و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت بود.

در اوت ۲۰۰۵ کمپانی گوگل، شرکت اَندروید ( Android ) واقع در پالو آلتو (Palo Alto)، کالیفرنیا را خرید. شرکت کوچک اَندروید که توسط «اندی رابین ( Andrew E. Rubin ) ، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت» راه‌اندازی شده بود، درزمینهٔ تولید نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی برای تلفن‌های همراه فعالیت می‌کرد. اندی رابین، مدیرعامل اجرایی این شرکت، پس از پیوستن اَندروید به گوگل، به سمت قائم‌مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژهٔ اَندروید در گوگل منصوب شد.

اَندروید چیست؟

اَندروید این‌گونه تعریف شده‌است که به معنای « یک ربات (ماشینی که به وسیله کامپیوتر کنترل می‌شود) است که شکل ظاهری شبیه به انسان دارد.» بنا بر این تعریف شاید بتوان کلمه
    ربات انسان نما
را ترجمه مناسبی برای این واژه در نظر گرفت.

اَندروید یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس است که در ابتدا برای وسایل الکترونیکی قابل‌حمل مثل گوشی و تبلت طراحی‌شده بود. اما امروزه این سیستم‌عامل بسیار گسترده‌تر شده است و روی تلویزیون‌ها، دستگاه‌ها (IOT)، خودروها و دستگاه‌های امنیتی منازل نیز استفاده می‌شود.

تلفظ صحیح این کلمه چیست؟

اَندروید کلمه ای یونانی به معنای ( ربات انسان نما ) است که از دو بخش تشکیل شده:

  • andro : به معنی انسان
  • oid- : به معنی شبیه، مانند، مثل

تلفظ صحیح این کلمه بر اساس واژه‌نامه کمبریج در هر دو گویش آمریکایی و بریتانیایی اَندروید (/ˈæn.drɔɪd/) می‌باشد و در هیچ‌کدام از این گویش‌ها حرف ( آ ) در ابتدای این کلمه به کار نمی‌رود.


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/23


تصاویر برای این مطلب 0


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0