ارسال در : یکشنبه 17 فروردین ساعت 00:08
نویسنده : روزبه بهروزی

ظاهراً ناسا دوباره پشیمان شده و می‌خواهد لوگوی "کرم" خود را برگرداند.

ناسا در حال بازگرداندن آرم "کرم" خود است و قرار است از این نماد جدید در پروژه Space X Falcon 9 که ماه May (مه (خرداد خودمون) نمی‌دانم چرا به‌جای مِی میگن مِه استفاده کرده است.

ناسا یه شعاری داره که میگوید: " پرواز فضایی انسان به فضا از خاک آمریکا خواهد بود " و مردم آمریکا به‌جای اینکه بیشتر از پرواز فضایی انسان‌ها تعجب کنند، از بازگشت آرم قبلی ناسا هیجان‌زده شده‌اند. (خیلی دوست داشتن لابد)

لوگوی جدید ناسا

لوگوی جدید ناسا

شناخته‌شده‌ترین لوگوی ناسا، همین لوگوی دایره‌ای شکلی است که از نشان‌های سپید و قرمز تشکیل‌شده و به "کوفته‌قلقلی" معروف است. (یاد کوفته‌تبریزی افتادم) این لوگو در سال 1959 توسط یکی از کارکنان خود ناسا طراحی شد. حالت دایره‌ای شکل لوگو نشانگر سیاره است، ستاره‌های ریزی که درزمینه لوگو دیده می‌شوند نشانگر فضا و کهکشان، علامت قرمزرنگ V شکل، نشانه صنعت هواپیماسازی – سازه‌های فضایی و خط کروی شکل درون لوگو که دور نوشته‌ی ناسا قرارگرفته هم نشانگر سفرهای فضایی است.

دنیا همین‌جوری به کام ناسا بود که بالاخره بعد از 16 سال از لوگوی "کوفته‌قلقلی" خودش خسته شد. چون خدایی خیلی یه چیز بود، درسته که ازنظر مفهومی با فعالیت ناسا همخوانی داشت ولی تکنیکی نبود و بگذریم از اینکه موقع پرینت چه چیزی درمی‌آید از این لوگو . ناسا در سال 1975 تصمیم گرفت لوگوی مدرن و جذاب‌تری را جایگزین آن کند.

سرانجام لوگوی جدید چیزی نبود جز، همان کلمه ناسا که به‌صورت تایپوگرافی و روش منحصربه‌فردی اجراشده بود. این لوگوی جدید چون انعطاف و حرکت کرم واری را القا می‌کرد، به لوگوی "کِرم" معروف شد. اما 17 سال از عمر "کرم" ناسا نگذشته بود که دوباره یاد ایام قدیم میافته (بین خودمان به مونه احتمالاً نحس و بدیُمن بود) و تصمیم می‌گیرد "کوفته‌قلقلی" رو که خاطره‌های آپولو هوا کردنشون را زنده می‌کرد، از سال 1992 جایگزین لوگوی قبلی کند.

زمین چرخید و چرخید و ناسا دید ای بابا ایران موشک‌های پیشرفته‌تری با لوگوی خوشگل میفرسته فضا! و خیلی حسودی میکند تا اینکه از دو روز پیش 2 آپریل (April) که اینا میگویند آوریل (14 فروردین 99) تصمیم گرفت دوباره لوگوی "کِرم" خودش رو جایگزین "کوفته تبریزی، ای‌وای ببخشید کوفته‌قلقلی" کند.

تا اینجا آمدیم و جا دارد از دو بانوی فضانورد ایرانی، انوشه انصاری و یاسمین مقبلی که مایه افتخار هستند یادی کنیم. راهشان پایدار و استوار باد.

انوشه انصاری

انوشه انصاری

یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی

قصه ما به سررسید، ناسا به کرم رسید


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/30


تصاویر برای این مطلب 4

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !

بازگشت لوگوی کِرمی ناسا !


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0