ارسال در : یکشنبه 17 فروردین ساعت 23:11
نویسنده : روزبه بهروزی

بانک ملی ایران عملیات واگذاری چک را بدون مراجعه به شعبه این بانک انجام می‌دهد.

این روزها بحران کروناویروس و بیماری کوید-19 جان مردم را به لب رسانده است. بانک‌ها یکی از مراکز آلوده است که می‌تواند جان بسیاری از مشتریان و کارکنان نظام بانکی را به خطر می‌اندازد.

خبر خوش

همین دیروز روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: بیشترین علت مراجعه مشتریان نظام بانکی به شعب جهت واریز وجه نقد و واگذاری چک است.

ازنظر من سرعت پیشرفت و درگیری ما با فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌صورت لاک‌پشتی است اما به کوری چشم دشمنان همه عالم، ما توانستیم حداقل بانک‌ها را با فناوری آمیزش دهیم. (استغفرالله ربی و اتوب الیه).

فناوریِ به فنا رفته

یکی از پیشرفت‌ها همین دستگاه‌های «خودگردان» یا همان ATM هست که مردم می‌توانند عملیات واریز وجه نقد و دریافت و انتقال را با آن انجام دهند.

فناوری به‌جای بشر

حالا طبق اعلام همین آقا یا خانم روابط عمومی بانک ملی ایران (صلوات) دستگاه‌های VTM به‌منظور انجام عملیات چک در کشور فعال هستند. گویا از این دستگاه‌ها در بیش از 50 نقطه کشور قرار داده‌شده و افزایش هم داده خواهد شد تا حداکثر امکانات را برای خلوت‌تر شدن شعب در اختیار مشتریان بگذارد.

این دستگاه‌ها مثل یک متصدی امور بانکی مستقر در شعب بانک، برگه‌های چک را از مشتری دریافت کرده و رسید ارائه می‌کند، تراکنش‌های بانکی ازجمله افتتاح حساب، صدور کارت، صدور دسته‌چک و ارائه صورتحساب مهرشده را نیز انجام می‌دهد. رحم الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات! می‌فرستیم به کارکنان شریف بانک‌ها که دیگر رفته‌رفته کم‌رنگ شده و تبدیل می شوند به نوستالژی.

بانکداری تمام الکترونیک بانک ملی ایران

بانکداری تمام الکترونیک بانک ملی ایران

بانک ملی آیا می‌درخشد؟

الآن دیگر خیلی از بانک‌ها مثل شهر، سامان و الی ماشاالله در حال کوچینگ به سمت خدمات مجازی و غیرحضوری هستند. حالا که حرف بانک ملی شده باید به گم که این بانک از سال 1397 شمسی، بانکداری الکترونیک رو همین‌جور دارد گسترش می‌دهد و در اغلب شهرها شعبه خودگردان راه‌اندازی کرده که به سیستم‌های VTM، ATM، CRS، GSS و CASHLESS مجهز هستند. (مثل همین کیوسک‌های بانک شهر که تو هر چهارراه مثل قارچ قابل‌مشاهده است)

یک لقمه آمورش فناوری

این دستگاه‌های VTM یا (Video Teller Machine ) حدوداً از سال 1394 شمسی در کشور رواج یافتند (اوف خدا، یک دهه تأخیر در کشور ما) و نه تنها تمام مزایای یک دستگاه خودپرداز را دارد، بلکه امکان گفتگوی آنلاین و زنده را با کارمند بانک مرکزی میسر می‌سازد. استفاده از فرآیندهای بیومتریک و رؤیت همزمان(Real-Time Visual) اسناد توسط نماینده مستقر در بانک، کمک بزرگی به جلوگیری از استفاده غیرقانونی و جعل هویت افراد می‌نماید و ضبط آنلاین تصاویر ویدیویی، امنیت این دستگاه‌ها را مضاعف می‌کند.

در مارس ۲۰۰۹ میلادی (یازده سال پیش) از این دستگاه‌ها در مترو دیترویت آمریکا توسط شرکت پیشرو در ساخت نرم‌افزارهای دستگاه خودپرداز تعاملی، یک شرکت آمریکایی مستقر در ایالت یوتا بانام یوجینیس راه‌اندازی شد.

در هندوستان بانک اینداس این(Indus-Ind) در ژوئن ۲۰۱۴ و در ترکیه بانک Kuveyt Turk Participation در سال ۲۰۱۳ افتتاح شعبه های VTM خودشان رو راه‌اندازی کردند.

قصه ما به سررسید ما هم به دسته‌چک مان


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/31


تصاویر برای این مطلب 1

واگذاری چک بدون حضور در شعب بانک ملی ایران

واگذاری چک بدون حضور در شعب بانک ملی ایران


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0