ارسال در : چهارشنبه 20 فروردین ساعت 17:15
نویسنده : روزبه بهروزی

شرکت سونی، کنترلر جدید پلی‌استیشن ۵ خود را که مجهز به محرک‌های سازگار و میکروفن داخلی است را بانام «DualSense» معرفی کرد.

دوستان سلام؛ امروز گاردین (theguardian) مطلبی رو منتشر کرد که طبق آن باید به شرکت سونی جایزه «بزرگ‌ترین متحیرکننده جهان» را داد.

هنوز خود پلی‌استیشن ۵ معرفی نشده دسته بازی یا همان کنترلر (controller) از سوی شرکت سونی معرفی شد. این دسته بازی یک عزمت اصلی دارد و شکل، ظاهر و طراحی بدنه آن از بدنه دسته بازی‌های دو دهه گذشته فاصله زیادی دارد.

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

حس لرزش یکی از خصوصیات بارز دسته بازی‌ها می‌باشد و حس‌های مختلفی را به هنگام بازی از طریق دسته به افراد منتقل می‌کند. اما در DualSense به‌جای موتورهای بزرگ مکانیکی برای ایجاد لرزش، که در دسته‌های پیشین DualShock استفاده‌شده بودند، از تعدادی تراشه (chip) کار گذاشته شده در بدنه بهره می‌برد که با توجه به‌اتفاقی که در بازی می‌افتد، می‌توانند با دقت بسیاری لرزش‌های واقعی و متنوعی را تولید کنند. برای مثال، هنگامی‌که تیری را از یک کمان شلیک می‌کنید، حرکت و رها شدن تیر از کمان را حس می‌کنید.

عناصر خاصی از قبیل تاچ پد مرکزی DualShock 4 حفظ‌شده است، چراغ ال‌ای‌دی (LED) دسته بسیار کوتاه تر شده است و دیگر خبری از یک نور نواری در قسمت جلویی دسته نیست و اکنون روی بدنه و دور پد لمسی قرار دارد.

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

همچنین روی دسته کنترلر میکروفون داخلی نیز اضافه‌شده است تا بازیکنان بدون نیاز به وصل کردن هدست بتوانند با دوستان خود گپ بزنند. کابل برق هم‌اکنون از درگاه استاندارد type-c استفاده می‌کند.

دکمه اشتراک‌گذاری (Share) که به صاحبان پلی‌استیشن 4 امکان ارسال سریع عکس‌ها و فیلم‌های بازی‌های خود را می‌دهد، حفظ‌شده است اما اکنون اسم آن دکمه ایجاد (Create) نامیده می‌شود.

هیداکی نیشینو (Hideaki Nishino)، معاون ارشد برنامه‌ریزی و مدیریت پلت فرم پلی‌استیشن، گفت: هدف ما با معرفی DualSense این است که به بازیکنان این حس را دهیم که به‌محض به‌دست گرفتن دسته بازی به دنیای بازی منتقل می‌شوند. "ما می‌خواهیم گیمرها (Gamer) احساس کنند که در خود واقعیت بازی می‌کنند تا حدی که فراموش کنند که کنترلری در دست آنهاست!"

نیشینو گفته است: " در چند سال اخیر صدها دسته‌ی مختلف را توسط گروه وسیعی از گیمرها مورد آزمایش قرار گرفت تا روش‌های حماسی جدیدی برای بازیکنان برای لذت بردن ایجاد شود.

کی ps5 عرضه می‌شود:

آنچه پیش‌ازاین در خصوص زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ اعلام‌شده است، این است که می‌توان در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ (دی ماه 1399) انتظار عرضه این کنسول را به بازار داشت.­ هرچند در خصوص زمان دقیق عرضه و نیز بازی‌های انحصاری هنگام عرضه این کنسول، اطلاعات چندانی در دست نیست. از سوی دیگر، ایکس باکس سری ایکس نیز در همین بازه زمانی به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت ps5:

چند هفته پس‌ازاینکه سونی از مشخصات PS5 آتی رونمایی کرد شایعاتی درباره حدود قیمتی بین 499 دلار / 449 پوند برای این کنسول شنیده شد که شرکت سونی در تأیید این خبر به سرمایه‌گذاران گفت که قیمت حتی هنوز تعیین نشده است.

هفته پیش خرده‌فروش دانمارکی føtex این کنسول را برای 6،989 کرون دانمارکی که حدود 1043 دلار / 837 پوند اعلام کرد. این قیمت بیش از دو برابر قیمت شایعه‌ای است و فوق‌العاده گران است! اگر این قیمت صحیح باشد در بهترین حالت ممکن باعث بروز آشفتگی شود و با توجه به عدم قطعیت اقتصادی فعلی در پی بحران کروناویروس، فکر نمی‌کنم کسی مایل باشد این‌قدر برای کنسول بازی کنار بگذارد.


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/33


تصاویر برای این مطلب 2

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد

شرکت سونی کنترلر جدید DualSense را رسماً معرفی کرد


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0