ارسال در : جمعه 22 فروردین ساعت 16:38
نویسنده : روزبه بهروزی

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی بسترهای بسیار زیادی برای ایجاد، رشد و فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم‌شده است.

خوب اول از همه باید این را بگویم که من از سال 85 تجربه فریلنسر بودن را داشته‌ام و به این افتخار می‌کنم. در کنار لذت‌بخش بودن (فقط روحی) سختی‌های بسیاری در این عرصه چشیده‌ام.

مقدمه :

در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) (digital marketing) یا بازاریابی آنلاین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده هستند و اگر اولین تجربه حضور شما در این حوزه باشد، مسلماً تسلط بر آنها کمی ممکن است دشوار به نظر برسد. اما با تکرار و رودررویی با موضوعات به این نتیجه می‌رسید که نه تنها اصطلاحات شیرین هستند بلکه در زندگی روزمره نیز از آنها استفاده خواهید کرد. من کمکم می‌کنم تا تمام اصطلاحات در این حوزه را بسیار ساده و به‌دوراز پیچیدگی فرابگیرید.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر کیست؟

تعریف :

فریلنسر (Freelancer) به شخصی گفته می‌شود که به‌صورت مستقل، کار می‌کند و به شرکت یا مؤسسه‌ای وابسته نیست. مفهوم فریلنسر همان «شغل آزاد - آزادکار» خودمان است که در طی دهه‌های اخیر مطرح‌شده است. همکاری فریلنسر به‌صورت فرد با یک فرد دیگر یا یک کمپانی است و در آن هیچ تعهدی به فرد مقابل و یا کمپانی ندارد و تنها برای انجام یک پروژه مشخص با طرفین قرارداد خود کار می‌کند. درواقع فریلنسر کسی است که خدمات تخصصی را به مشتریان یا کارفرمایان، بدون داشتن قرارداد بلندمدت ارائه می‌کند.

یک فریلنسر، به‌تنهایی کارهای خود را انجام می‌دهد، درنتیجه در محل کار او (که بیشتر منزل هست) هیچ روابط دوستانه واداری وجود ندارد. فریلنسرها عموماً کم‌حرف و گوشه‌گیر هستند. دستمزد از پیش تعیین‌شده‌ای دارند و باید در زمان کم تمام‌وقت خود را به پروژه اختصاص بدهند.

گرایش‌ها و علایق پرطرفدار فریلنسرها :

در دنیای دیجیتال مارکتینگ عموماً فریلنسر ها به فعالیت در گرایش‌هایی مثل: عکاسی، طراحی و برنامه‌نویسی وب‌سایت، برنامه نویسی ، طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، موسیقی، چاپ، نویسندگی و ویراستاری، تحقیق و پژوهش، ترجمه متون، تایپ سرعتی، تبلیغات، بازاریابی و برند سازی، روزنامه‌نگاری، طراحی گرافیک و طراحی‌های تبلیغاتی، آموزش و مشاوره اشاره کرد.

درآمد:

خوب اصلاً آیا می‌شود جز مشاغل انگشت‌شمار بتوان شغل پردرآمد یافت؟ فریلنسر بودن نسبت به دیگر مشاغل امنیت شغلی نسبتاً پایینی دارد. اما اینجا همه‌چیز برمی‌گردد به توان ذهن و خلاقیت فرد چراکه درآمد ثابتی ندارد و اگر سخت کار کند می‌تواند بیشتر از درآمدی که یک شخص در یک شرکت شخصی دریافت می‌کند به‌دست آورد.

چه می‌کشد فریلنسر بومی

متأسفانه در کشور ما اغلب کارفرمایان، فریلنسری را اصلاً جدی نمی‌گیرند و همواره در مورد پرداخت وسوسه می‌شوند که این کار رو که خودم هم می‌توانستم انجام بدهم!

دورنما و آخرت فریلنسر بودن

ازنظر من (البته اگر قابل بدونید) با توجه به شرایط اقتصادی در جهان و رشد کسب‌وکارهای آنلاین، همیشه به فریلنسرها نیاز است و استقبال از فریلنسری بسیار زیاد خواهد شد و اگر فرد سخت‌کوش باشد آینده بسیار روشنی ازنظر درآمد و جایگاه اجتماعی خواهد داشت. در آینده نه چندان دور اکثر شغل‌ها از بین خواهند رفت و کسب‌وکارهای آنلاین را می‌تواند آخر خط در نظر گرفت. فریلنسینگ ساده‌ترین راه برای این است که رئیس خود باشید. شما می‌توانید با تعهد و جدیت خود و داشتن هدف در این کار موفق شوید.

یک فریلنسر از کجا کارفرمای خود را پیدا می‌کند؟

داشتن سابقه یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایی است که دیگران به سراغ یک فریلنسر می‌روند. بااین‌وجود امروزه پیدا کردن کارفرما اصلاً سخت نیست و کافی است نسبت به تخصص خود دریکی از وب‌سایت های آنلاین در این خصوص عضو شده و اولین پروژه خود را بگیرید.

پونیشا : https://ponisha.ir

انجام میدم : https://www.anjammidam.com

دورکار : https://www.doorkar.com

سایت پارسکدرز : https://parscoders.com

سایت تایپ ایران : http://typeiran.com

ورکفا : https://workfa.com

قصه ما به سر رسید، فریلنسر به خوشبختی


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/36


تصاویر برای این مطلب 1

فریلنسر کیست؟

فریلنسر کیست؟


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0