ارسال در : شنبه 30 فروردین ساعت 19:50
نویسنده : روزبه بهروزی

این اواخر شاید خیلی زیاد لغت «وبینار» که یکی از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی و آموزشیِ کسب‌وکارهای جدید در جهان هست را شنیده باشید.

لغت وبینار (Webinar) از ادغام دو واژه‌ی «وب» و «سمینار» به وجود آمده است. وبینار مخفف اصطلاح Web-based seminar بوده و به سخنرانی یا سمیناری اطلاق می‌شود که به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و شرکت در آن ممکن است پولی یا رایگان باشد.

لغت‌هایی که هم‌وزن وبینار هست عبارت است از: وب‌کست، آموزش آنلاین، رویدادهای آنلاین، کلاس‌های آنلاین.

از طریق وبینارها می‌توانید آموزش نرم‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، پرسش و پاسخ، ارتقای یک برنامه و هر چیزی را که در ذهن دید اجرا کنید. برای حضور در وبینار لازم نیست از خانه، محله، شهر یا حتی کشور خارج بشوید و دردسرهای رفت‌وآمد و پارکینگ هم به‌طورکلی حذف می‌شود. چراکه با وبینار هرکسی در منزل، ماشین، اداره نشسته و از وبینار لذت می‌برد.

چگونه وبینار راه‌اندازی کنیم؟

زمان اغلب وبینارها بین 45 تا 60 دقیقه و میزبان دقایقی پیرامون یک موضوع صحبت می‌کند و سپس برنامه را با پرسش و پاسخ سپری کرده و درنهایت به یک sales pitch (سخنرانی کوتاه برای ترغیب مخاطب به خرید یا استفاده از خدمات) ختم می‌شود.

برای اجرای وبینار به اسلایدهای خود در پاورپوینت نیاز دارید و ابزارهایی مانند: وب کم یا دوربین، میکروفن، اینترنت و پلتفرمی که بتوانید برای ارائه از آن بهره ببرید.

پلتفرم وبینار را چگونه تهیه کنیم؟

برای این کار می‌توانید به دو صورت حرفه‌ای و آماتور اقدم کند.

در حالت آماتور وبینار خود را می‌توانید از طریق قابلیت پخش زنده شبکه‌های اجتماعی مانند: لایو اینستاگرام، اسکایپ، آپارات و یوتیوب استفاده کنید. اما این پلتفرم‌ها اساساً برای برگزاری وبینار ساخته نشده‌اند و لذا هرکدام محدودیت‌های خاصی دارند.

در حالت حرفه‌ای می‌توانید از شرکت‌های ارائه‌دهنده ین سرویس استفاده کنید. که تمامی این پلتفرم‌ها پولی است و قیمت هر سرویس عمدتاً بر اساس تعداد شرکت‌کنندگانی که در وبینار تعیین می‌کنید، مشخص می‌شود. این پلتفرم‌ها امکانات تعاملی مانند گفتگوی زنده، نظرسنجی و امکان به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و وب کم را در اختیار شما قرار می‌دهند. به‌علاوه، این امکان را نیز به شما می‌دهند تا وبینار را ضبط کنید و برای آن برنامه بازپخش مشخص کنید.

وب سایت های https://webinaronline.ir و https://www.skyroom.online و https://webynar.ir و https://www.faraso.org و https://eseminar.tv و ... استفاده کنید.

چگونه از وبینار پول کسب کنم؟

اگر هدف شما از وبینار کسب درآمد است و یا موضوع وبینار شما خیلی ارزشمند است، می‌توانید سیستمی برای ثبت‌نام در نظر بگیرید و قیمت‌گذاری صحیحی داشته باشید.

برای این کار می‌بایست ابزار ثبت‌نام شرکت‌کنندگان را تعیین کنید.

شما به‌راحتی می‌توانید وبینار خود را در ابزارفروش بلیت ایوند ثبت کنید، اما باید در نظر داشته باشید که قیمت‌گذاری‌های خود را به خوبی تعیین کنید. برای این‌که وبینار شما شرکت‌کننده‌های زیادی داشته باشد، درست مانند سایر رویدادها باید سعی کنید تا خاص و متفاوت باشید، اگر مخاطبان شما بتوانند محتوایی را که شما ارائه می‌دهید از طریق اینترنت بیابند لزومی جهت پرداخت پول به آن نخواهند دید.

یکی از ویژگی‌های ثبت‌نام در ایوند این است که بعد از تعریف وبینار خود، افراد زیادی می‌تواند به‌واسطه ساختار این وب‌سایت از وبینار شما آگاه شوند. پیامک، شبکه‌های اجتماعی و سیستم تبلیغات خود وب‌سایت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

آدرس ایوند https://evand.com می باشد.

سخن آخر

همونطور که یاد گرفتید به کمک وبینار می توانید تعامل مستقیم با سخنران داشته باشید و در حین برگزاری وبینار اگه نظری یا سوالی در مورد محتوای مطرح شده داشته باشید آن را بپرسید. پس میشود همزمان تعامل و مشارکت داشت.

توصیه می کنم برای شرکت کنندگان مدرک و یا گواهی حضور به صورت پستی ارسال کنید. با این کار تنها تفاوت وبینار با سمینار واقعی عدم حضور فیزیکی در سالن خواهد بود.

قصه ما به سررسید، ما هم با وبینار به سخنرانی


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/41


تصاویر برای این مطلب 0


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0