ارسال در : شنبه 21 اردیبهشت ساعت 20:02
نویسنده : روزبه بهروزی

امروزه درصد بالایی از مردم ترجیح می‌دهند فعالیت‌های تجاری خود اعم از خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات را با اینترنت انجام دهند. نتایج نشان می‌دهد کسب‌وکارهای سنتی با سرعت زیادی در حال سقوط است.

متأسفانه یا خوشبختانه ساختار کسب درآمد یا تجارت در دنیا با سرعت در حال تغییر از سنتی به مدرن است. اگر شما در حال حاضر به‌صورت سنتی در ایران به کسب درآمد مشغول هستید باید برای فروش بیشتر یا بهتر بگویم برای کسب روزی باید ساختار کسب‌وکار خودتان را به تجارت الکترونیکی تغییر دهید در غیر این صورت یقیناً در آینده بازار فروش را از دست خواهید داد و با توجه به ورود شمار زیادی از مردم به این حوزه، شما هیچ فرصتی برای شروع و رسیدن به سایر رقبا اصلاً نخواهید داشت.

تغییر ساختار کسب‌وکار به مدرن کار ساده‌ای نیست و باید هوشیار باشید. ایجاد کانال تلگرام یا راه‌اندازی یک وب‌سایت با مدیریت محتوای ورد پرس باعث نمی‌شود که بگوییم شما موفق شدید.

برای تبدیل وضعیت کسب‌وکار خود حتماً باید یک استراتژی تعریف و بر اساس یک مدل تجارت الکترونیک همسو با فروش سنتی، کسب و کار آنلاین خود را اداره کنید تا 40 درصد از فعالیت شما به تجارت از نوع مدرن تبدیل شود. اکنون می‌توان گفت شما می‌توانید همسو با سایر مدیران و صاحبان کسب‌وکار در دنیا به رقابت بپردازد.

مشکلات زیرساختی جزئی لاینفک از توسعه تجارت الکترونیک است اما احتمال موفقیت بسیار بالا می باشد. فروشگاه های اینترنتی مانند “Amazon” ،”eBay” در دنیا و دیجی کالا در ایران خطرات و هشدارهای تغییر سیاست دنیا در قبال تجارت الکترونیک به واسطه تکنولوژی را از مدت ها قبل درک کرده اند و اکنون با سرعت زیادی در حال رشد و تغییر الگوهای کسب و کار هستند.

حجم کل فروش اینترنتی در چین در سال ۲۰۱۷، معادل ۶۷۲ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به سال‌های بعد از ۲۰۱۳، ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

۷/۵ درصد از کل حجم خرده‌فروشی در ایالات‌متحده آمریکا متعلق به تجارت الکترونیک بوده است که معادل ۳۴۰ میلیارد دلار می‌باشد. این رقم نسبت به سال قبل ۱۵/۷ درصد رشد داشته است.

بیشترین توسعه در تجارت الکترونیک مربوط می‌شود به مدل B2C و B2B که یکی از شکل‌های وب‌سایت‌ها و سفارش‌های آنلاین است. میزان عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در فضای اینترنت یا به‌صورت تجارت الکترونیک با سرعت زیادی در حال تغییر دادن جهان است و مطمئن باشید که در آینده نزدیک صدها میلیون کسب و کار سنتی ورشکست خواهند شد.

تجارت الکترونیک روزبه کسب‌وکار شمارا با هزینه بسیار پایین به مدل موفق آنلاین تبدیل می‌کند و به این دلیل باقدرت بالا دررسیدن به هدف خود طبق تکنولوژی‌های روز این حوزه پیش خواهیم رفت.


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/3


تصاویر برای این مطلب 0


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0