ارسال در : سه شنبه 19 فروردین ساعت 19:33
نویسنده : روزبه بهروزی

بدون شک همه افرادی که یک گوشی متصل به شبکه جهانی اینترنت دارند، ناخدا گاه وارد دنیای دیجیتال شده‌اند.

بخش جدیدی در وب‌سایت و پیج اینستاگرام خودم تعریف کردم تحت عنوان «باسواد تر شویم» که می‌خواهم شمارا با تمام اصطلاحات و مفاهیم پیرامون دنیای دیجیتال آشنا کنم. (الآن این‌جوری شدم و قصد آموزش دارم، قبلاً یک حرف هم به کسی آموزش نمی‌دادم!)

ببینید دوستان، فردا زمان انقلاب دانش است و باید از همین امروز برای فردا آمادگی داشته باشید. در انقلاب دانش باید همه با یک زبان واحد آشنایی داشته باشند. من به آن «زبان و سواد دیجیتالی» می‌گویم.

اولین موضوعی که می‌خواهم به شما معرفی کنم مربوط می‌شود به «دیجیتال مارکتر» (DigitalMarketer) که خیلی ساده و کوتاه و خلاصه به آن خواهم پرداخت. (برخلاف سایت‌های موجود که برای آموزش یک کلمه باید یک کتاب مقدمه‌چینی کنند)

دیجیتال مارکتر کیست؟

ببینید همین اول راه یاد گرفتیم که این پرسش را مطرح نکنیم که دیجیتال مارکتر چیست؟ بلکه باید بپرسیم دیجیتال مارکتر کیست؟ چون‌که دیجیتال مارکتر وسیله یا شی‌ء نیست، بلکه عنوان یک شخص است. (مثل : دکتر ، مهندس ، خلبان ، وکیل )

دیجیتال مارکتر به زبان عامیانه همان «بازاریاب» است. با این تفاوت که فعالیت او در حوزه دیجیتال و بازاریابی دیجیتالی انجام می‌شود. یک دیجیتال مارکتر مدام در فضای دیجیتال مشغول است و با بررسی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازخورد و رفتار کاربران (علاقه، تمایل، اشتیاق، دلبستگی ، وابستگی ) را نسبت به موضوعات مختلف بررسی می‌کند.

چرا بررسی می‌کند؟ چون با دانستن و به‌دست آوردن تجربه از رفتار کاربران می‌خواهد روی هدف خود متمرکز باشد. هدفش هم جذب افزایش ترافیک یک وب‌سایت، برندیگ، افزایش مشتری و جذب مخاطب و فروش بیشتر، همچنین رضایتمندی مشتری و بهبود تجربه کاربری (ux) در کسب‌وکار آنلاین است.

دیجیتال مارکتر حتماً باید به تجارت دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) آشنا باشد و تعریفی دقیق از آن داشته باشد. او باید به‌روز باشد و سطح آموخته‌ها و اطلاعات خویش را افزایش دهد زیرا یکی از فاکتورهای مهم، داشتن علاقه زیاد به یادگیری مسائل جدید است.

ابزار کار:

مهم‌ترین ابزار کار برای دیجیتال مارکتر داشتن استراتژی، هدف ، برنامه و نبوغ است. اما خوب دیگِ خیلی احساس همه‌فن‌حریف داشته باشد میتواند از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مثل GTmetrix ، keyword planner ، hotjar و بخش های آمار و آنالیز کاربران در برنامه های مختلف مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده کند.

نتیجه گیری:

پس نتیجه این شد که دیجیتال مارکتر به یک شخصی گفته می‌شود که حضور وسیع‌تری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد و با استفاده از تحلیل بازخوردهای کاربران و به کمک از ابزارهای تخمین و پیشگویی داده ها باعث جذب مخاطبین و درنتیجه افزایش فروش بیشتر برای یک کسب‌وکار آنلاین شود.

قصه ما به سررسید مارکتر هم به فروش


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/32


تصاویر برای این مطلب 0


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0