ارسال در : سه شنبه 02 اردیبهشت ساعت 01:03
نویسنده : روزبه بهروزی

ترند شدن، ازجمله واژه‌هایی است که طی سال‌های اخیر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران به‌صورت گسترده رواج یافته است.

کلمه ترِند یک واژه انگلیسی (Trend) است که در چند سال گذشته از آن استفاده زیادی می‌شود. این واژه برای اولین بار در صنعت مد بکار برده شد و امروزه در بسیاری صنایع دیگر ازجمله شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) بکار برده می‌شود. در صنعت مُد و پوشاک، وقتی از ترند شدن یا ترند بودن صحبت می‌شود، منظور افزایش استفاده و رواج یافتن و فراگیر (Popular) شدن آن مد است.

کاربران به‌صورت جمعی با این واژه در توئیتر (twitter) بیشتر آشنا شدند. ترند توییر به پست‌هایی گفته می‌شود که صحبت‌هایی از یک فرد یا موضوع خاصی دارند و تعداد زیادی از کاربران را وادار می‌کند به‌سرعت در بین پربیننده‌ترین ها قرار بگیرد. مسلماً ترند توییتر شدن، در بازه زمانی کوتاه و روزانه (شاید یک روز یا چند روز) به وجود می‌آید و سریعاً جای خودش را با یک‌ترند دیگر تغییر می‌دهد.

پس بر همین اساس( اغلب، الگوریتم ترند عبارت است از ادغام مواردی چون نشر مجدد، تگ کردن و بیشتر نمایش داده شدن یک موضوع ) را به‌اصطلاح می‌گویند ترند شده است. یک بخش در توئیتر وجود دارد که کاربران می‌توانند ترند های هرروز را در آنجا مشاهده کنند. باید توجه داشت که استفاده از ترند ها همواره جزو اصلی ترین رسالت های افراد ماهر در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و همچنین گوگل دارای الگوریتم‌های خاصی برای یافتن موضوعات ترند هستند. قاعدتاً الگوریتم استخراج‌ترند در درون سیستم‌ها محفوظ می‌ماند. کار با ابزار گوگل ترند بسیار راحت است. موضوعاتی که در گوگل ترند می‌شوند را می‌توان از سرویس ویژه این کار به نام سرویس «گوگل ترندز» که توسط خود شرکت گوگل ایجادشده است مشاهده کرد. جهت استفاده از این سرویس بایستی به آدرس trends.google.com مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات زیادی در رابطه با کلیدواژه مدنظرتان پیدا کنید.

پس می‌توان به عبارتی گفت: ترند شدن نشان می‌دهد که در هرلحظه چه موضوعاتی بیشتر موردبحث قرار می‌گیرند. شناسایی تمامی فاکتورهای مؤثر در امر ترندینگ به‌واسطه همین الگوریتم‌های خاص و عدم پیش‌بینی بازخوردهای کاربران عملاً غیرممکن است. ترند شدن اغلب بازه‌ای بوده و موضوعات معمولاً فقط در یک مدت‌زمان مشخص موردتوجه افراد هستند و پس از مدتی از ترند بودن خارج می‌شوند.

قصه ما به سر رسید ، موضوع هم به ترند رسید


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/42


تصاویر برای این مطلب 1

ترند چیست ؟

ترند چیست ؟


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0