ارسال در : شنبه 20 اردیبهشت ساعت 00:28
نویسنده : روزبه بهروزی

صفحه فرود (لندینگ پیج) یکی از مهم‌ترین ابزارهای اصلی و بسیار پرکاربرد در استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) یک صفحه از وب‌سایت است که به‌صورت خاص برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری طراحی می‌شود. صفحه فرود آن‌قدر مهم هست که حتی به آن صفحه هدف هم می‌گویند. صفحه فرود محلی است که کاربر بعد از مشاهده و کلیک بر روی تبلیغات (call to action) وارد آن می‌شود.

به‌عنوان مثال شما حتماً بنرهای تبلیغاتی را در سایت‌های مختلف دیده‌اید که هرکدام به‌صورت متفاوت طراحی‌شده است. اگر این بنرهای تبلیغاتی برای شما جذاب باشد روی آن کلیک می‌کنید و به صفحه وب دیگری منتقل می‌شوید. انتقال شما به یک وب پیج (web page) دیگر بعد از کلیک روی آگهی تبلیغاتی را صفحه فرود می‌گویند.

چرا Landing

کلمه Landing بیشتر در علوم هوافضا و هواپیما کاربرد دارد. به نقطه‌ای که خلبان هواپیما در آن فرود می‌آید نقطه لندینگ (Landing) می‌گویند. این نقطه توسط برج مراقبت به خلبان اعلام می‌شود.

چه ارتباطی بین لندینگ هواپیما و این صفحه از سایت وجود دارد که به آن صفحه لندینگ میگویند؟ در اینجا مدیر سایت و کسی که بنر تبلیغاتی را برای سایت تنظیم می‌کند حکم برج مراقبت را دارند و صفحه ای که کاربر بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی به آن هدایت می‌شود هم صفحه فرود. زیرا کاربر مستقیم وارد صفحه‌ای میشود که ما مشخص کرده‌ایم.

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟

هدف :

هدف از استفاده از لندینگ پیج این است که مدیر وب سات ها بازدید کننده را راحت تر به محتوا و یا هر دلیلی که برای ورود به سایت وحود دارد برساند. زیرا ورود یک مخاطب به سایت شما یک شانس برای شناخته شدن و یا فروش محصول است و باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

صفحه فرود می‌تواند اهداف خاصی در بر داشته باشد مثلاً به‌دست آوردن اطلاعاتی از بازدیدکنندگان که به وسیله آن بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد یا هدف می‌تواند از فروش یک محصول مدنظر گرفت و یا صرفاً کلیک بر روی یک لینک خاص هدف یک صفحه فرود باشد. پس هدف از این کار اغلب بیشتر برای سه چیز انجام می‌شود: برای فروش مستقیم، اطلاعات کاربران، ایجاد رابطه.

عجیب اندر غریب !:

بعضی‌ها در طراحی صفحه فرود بسیار پررو هستند و تعدادی فیلد اطلاعاتی را در قالب فرم جهت دریافت یکسری اطلاعات مانند نام، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی‌ها از کاربران قرار می‌دهند. آنها معتقدند بهتر است در ابتدا اطلاعات محدودتری از بازدیدکنندگان را گرفت و در ادامه آن‌ها را تکمیل کرد چون فرم طولانی باعث می‌شود کاربران از پر کردن آن منصرف شوند.

در این نوع صفحه فرود نحوه طراحی و نوشته های آن بسیار اهمیت دارد.اغلب طراحی نادرست این نوع صفحه فرود باعث نتیجه ضعیف در جمع آوری داده یا دیتا (data) از این طریق می شود. ولی اگر به خوبی طراحی شود، نتایج آن بسیار ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

دکمه CTA :

دکمه فراخوان یا Call To Action یا به‌اختصار CTA اصولاً در ساخت صفحات فرود بسیار موردتوجه گرفته می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است و از اهداف صفحات فرود کلیک خوردن این دکمه است، پس باید در طراحی و نحوه چیدمان و مکان آن دقت لازم را به‌کار برد ولی در درجه اول لازم است زمینه کلیک خوردن دکمه CTA را فراهم کنیم. منظور این است که کیفیت محتوا، ساختار صفحه و نحوه چیدمان دیگر المان‌ها در صفحه فرود کمک بسیاری به بالا رفتن میزان کلیک CTA می‌کند. دکمه فراخوان یا CTA می‌تواند برای درخواست عضویت در خبرنامه، برای درخواست دانلود فایل و یا پر کردن یک فرم مورداستفاده قرار گیرد.

قصه ما به سررسید، کاربر به صفحه فرود


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/47


تصاویر برای این مطلب 2

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟

صفحه فرود چیست ؟


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0