ارسال در : یکشنبه 12 بهمن ساعت 12:46
نویسنده : روزبه بهروزی
واژه CTR مخفف Click Through Rate است و معادل فارسی این عبارت «نرخ کلیک نسبت به رتبه» است.
CTR از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس وبسایت در نتایج موتورهای جستجو بهدست میآید. هرچه نرخ کلیک، مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان دادهشده برای کاربران مطلوبتر بوده است.
با توجه به همین اصل، هر صفحهای از وبسایت که بتواند توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کند و نیازهای آنها را برطرف کند، CTR بیشتری دارد. پس دریافت CTR بیشتر، شمارا به هدف نزدیکتر میکند و با افزایش آن، وبسایت شما به موفقیت در کسبوکار میرسد.
فرمول نرخ کلیک چگونه محاسبه میشود؟
۱۰۰ * (تعداد نمایش / تعداد کلیک) = CTR
مثلاً اگر تبلیغ ما در یک وبسایت که روزانه ۱۰۰,۰۰۰ بار این آگهی را نمایش میدهد حساب کنیم، اگر از این رقم تعداد ۲,۰۰۰ کلیک بر روی آن انجام شود، نرخ کلیک ما عددی معادل ۲% خواهد بود.
۱۰۰ * (۱۰۰۰۰۰ / ۲۰۰۰) = ۲%
آیا استفاه از ربات برای بالابردن نرخ کلیک موثر است؟
به طور حتم جواب منفی است. الگوریتم های گوگل رفتار کاربران را براساس اطلاعاتی که از آنها جمع آوری میکنند تحلیل خواهند کرد. ربات ها اطلاعات مهمی مانند IP، منطقه جغرافیایی، سن، جنسیت و سابقه جستجو در اینترنت را ندارند در نتیجه تشخیص آنها برای گوگل کار دشواری نیست.
اصولاً گوگل به دنبال آن است که برند ها و سایت هایی را که محبوبیت بیشتری دارند در صدر نتایج جستجو قرار دهد. نرخ کلیک سایت نشانه ای برای تعیین میزان محبوبیت برند شما است. بنابراین گوگل یه سایت هایی که نرخ کلیک بالاتری دارند، رتبه بهتری خواهد داد.
خلاصه
با شناسایی کلمات کلیدی هدف خود شروع کنید.
سپس با این کلمات کلیدی تبلیغات و صفحات فرود ایجاد کنید.
در آخر ، کمپین خود را اجرا کنید و پیشنهاد این کلمات کلیدی را بدهید.
دریافت خروجی کار چند هفته طول می کشد. پس از چند هفته ، به نرخ کلیک تبلیغات خود نگاهی بیندازید و میزان نزدیک بودن آنها به هدف واقعی خود را تحلیل کنید.
لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/49