ارسال در : سه شنبه 24 اردیبهشت ساعت 20:59
نویسنده : روزبه بهروزی

محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به دلیل ضعف امنیتی مورد سوءاستفاده یک بدافزار اسرائیلی قرارگرفته است.

این حفره امنیتی به‌صورت تصادفی توسط واتس اپ کشف شد و هکرها از این طریق یک نرم‌افزار جاسوسی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی را روی موبایل تعدادی از کاربران نصب کردند. جالب است بدانید هکرها تنها با تماس گرفتن با قربانی، بدون اینکه لازم باشد او چنین تماسی را پاسخ دهد، توانستند کنترل دوربین، میکروفون و موقعیت مکانی کاربر را در دست بگیرند.

شرکت NSO متعلق به رژیم صهیونیستی این نرم‌افزار جاسوسی را توسعه داده است. یکی از دلالان تجهیزات جاسوسی به رسانه "فایننشال تایمز " گفته حتی اگر کاربر به تماس واتس اپی پاسخ ندهد، بازهم نرم‌افزار مذکور روی دستگاه او نصب می‌شود. همچنین شماره تلفن مربوط این تماس از فهرست تماس‌های کاربر خودبه‌خود حذف می‌شود.

واتس‌اپ که همواره به‌عنوان امن‌ترین پیام‌رسان در جهان شناخته‌شده، بعد از انتشار این خبر اعلام کرد، کاربران هر چه زودتر دستگاه‌های خود را به نسخه به‌روزرسانی شده جدیدی را که به‌منظور برطرف شدن مشکل و باگ امنیتی مذکور منتشر کرده است به‌روزرسانی کنند تا در معرض خطر نصب بدافزار و نقض حریم خصوصی خود قرار نگیرند.

گفتنی است این حفره امنیتی هر دو سیستم‌عامل Android و Ios را در معرض خطر قرار داده است و طبق گفته مدیران واتس آپ اصلاح آن حدوداً ۱۰ روز به طول انجامیده و همچنین اعتقاد دارد که تنها تعداد اندکی از کاربران قربانی چنین حمله‌ای شده‌اند.

اگرچه این مشکل از جانب سرورهای واتس اپ حل‌وفصل شده اما "روزبه" توصیه می‌کند جدیدترین نسخه اپلیکیشن واتس اپ را نصب کنید.

ترجمه : روزبه بهروزی


لینک کوتاه :
http://rouzbeh-ecommerce.ir/fa/news/5


تصاویر برای این مطلب 0


فیلم های آپاراتی برای این مطلب 0